Program:
– Kurs na różnorodność: tworzenie przestrzeni włączającej w klasie/grupie międzynarodowej, z uwzględnieniem neuroróżnorodności
Szkolenie dotyczyć będzie racjonalnych dostosowań przestrzeni, komunikacji i metod pracy w odpowiedzi na zróżnicowane potrzeby uczniów. Nasza praca będzie okazją do analizy organizacji przestrzeni – zagadnienia równie ważnego jak szukanie metod uczenia, zakresu treści czy systemów oceniania. Na szkoleniu zastanowimy się, jak odpowiadać na potrzeby związane z neuroróżnorodnością osób i nad/pod wrażliwością sensoryczną. Przedstawione zostaną wskazówki dostosowanej komunikacji oraz zastanowimy się nad wyzwaniami, które przynosi wymiana młodzieży – zmiany miejsca, nowych metod pracy, oraz zastanowimy się, jak na nie odpowiadać.
– Jak metody pracy i dobór materiałów wizualnych mogę wspierać integrację i rozwój dzieci w klasie wielokulturowej
Na szkoleniu będziemy szukać odpowiedzi na pytanie, jak doświadczenie współpracy w klasie może przyczyniać się do budowania wspólnoty wszystkich osób w grupie niezależnie od ich statusu prawnego, narodowości czy innych cech osobistych. Zastanowimy się nad pytaniami: jak może wyglądać grupa, którą współtworzą dzieci z doświadczeniem migracji? Czy może być wspólną przestrzenią rozwoju, w której szanowana jest godność wszystkich osób? Jak zorganizować pracę grupy, aby każda osoba miała zapewnioną ochronę, wsparcie i poczucie współuczestnictwa? Czy poprzez dobór materiałów wizualnych można wzmacniać poczucie solidarności z innymi? Podczas spotkania omówione zostaną takie podejścia, jak Jigsaw Puzzle Class, dociekania filozoficzne z dziećmi i Kodeks CONCORD Obrazów i Przesłań, aby osoby dołączające do klasy / grupy mogły być w niej nie tylko fizycznie, ale czuć się włączone i współodpowiedzialne.
Szkolenie dotyczyć będzie racjonalnych dostosowań przestrzeni, komunikacji i metod pracy w odpowiedzi na zróżnicowane potrzeby uczniów. Nasza praca będzie okazją do analizy organizacji przestrzeni – zagadnienia równie ważnego jak szukanie metod uczenia, zakresu treści czy systemów oceniania. Na szkoleniu zastanowimy się, jak odpowiadać na potrzeby związane z neuroróżnorodnością osób i nad/pod wrażliwością sensoryczną. Przedstawione zostaną wskazówki dostosowanej komunikacji oraz zastanowimy się nad wyzwaniami, które przynosi wymiana młodzieży – zmiany miejsca, nowych metod pracy, oraz zastanowimy się, jak na nie odpowiadać.
– Jak metody pracy i dobór materiałów wizualnych mogę wspierać integrację i rozwój dzieci w klasie wielokulturowej
Na szkoleniu będziemy szukać odpowiedzi na pytanie, jak doświadczenie współpracy w klasie może przyczyniać się do budowania wspólnoty wszystkich osób w grupie niezależnie od ich statusu prawnego, narodowości czy innych cech osobistych. Zastanowimy się nad pytaniami: jak może wyglądać grupa, którą współtworzą dzieci z doświadczeniem migracji? Czy może być wspólną przestrzenią rozwoju, w której szanowana jest godność wszystkich osób? Jak zorganizować pracę grupy, aby każda osoba miała zapewnioną ochronę, wsparcie i poczucie współuczestnictwa? Czy poprzez dobór materiałów wizualnych można wzmacniać poczucie solidarności z innymi? Podczas spotkania omówione zostaną takie podejścia, jak Jigsaw Puzzle Class, dociekania filozoficzne z dziećmi i Kodeks CONCORD Obrazów i Przesłań, aby osoby dołączające do klasy / grupy mogły być w niej nie tylko fizycznie, ale czuć się włączone i współodpowiedzialne.
Dodatkowe informacje:
Zajęcia poprowadzą:
Anna Huminiak – ekspertka FRSE i PNWM, autorka licznych szkoleń dla nauczycieli organizujących wymiany młodzieży oraz publikacji w tym zakresie
Anna Patelska-Górna- nauczyciel konsultant OCE, autorka szkoleń z zakresu metod nauczania, a także oraz seminariów polsko-niemieckich Europejskie szkoły demokracji i partycypacji
Warsztaty odbędą się pod warunkiem zebrania się grupy. Szkolenie organizowane i finansowane jest w ramach Programu Niwki. Zapraszamy na godz. 15.00 do Opolskiego Centrum Edukacji, ul. Głogowska 27. Zajęcia kończą się następnego dnia o godz. 13.00. Dla osób korzystających z noclegu zapewniamy również śniadanie.