Europejskie wizje edukacyjne – między koncepcją a praktyką

Dzisiaj odbywa się pierwsze, inauguracyjne spotkanie projektu realizowanego w ramach Erasmus + European Visions – operational Keystones for Education (Europejskie wizje edukacyjne – między koncepcją a praktyką) – w skrócie EVOKE.

Celem projektu jest rozwijanie holistycznego podejścia oraz nowych metod nauczania, uczenia się poprzez opracowanie wspólnej koncepcji „Edukacja 2030”, organizacja pilotażowych warsztatów w poszczególnych krajach partnerskich w zakresie edukacji włączającej i radzenia sobie z różnorodnością, edukacji na rzecz kultury demokratycznej, interdyscyplinarnego nauczania i uczenia się, rozwijania myślenia systemowego; testowanie nowych rozwiązań w szkołach, opracowanie inspirujących przykładów do wykorzystania w praktyce; a także  organizacja spotkań na szczeblu lokalnym, regionalnym i międzynarodowym promujących wypracowane praktyki oraz otwierających dyskusję na temat edukacji z udziałem przedstawicieli całego środowiska oświatowego. W projekcie weźmie udział po 2 nauczycieli z każdej instytucji partnerskiej oraz po 2 nauczycieli z każdej szkoły. Łącznie 24 osoby. Liderem projektu jest Instytut Pedagogiczny w Nadrenii Palatynacie, a partnerami są:

  • Opolskie Centrum Edukacji Opole, Polska
  • Regionalny ośrodek doskonalenia nauczycieli w Hiszpanii, Valladolid
  • Uniwersytet Jyvaskula w Finlandii
  • Dom Europejski w Chorwacji, Vukovar
  • Dom Europejski w Burgundii i Franche Comte, Francja
  • 6 szkół (po jednej z każdego kraju)

Udostępnij:

Projekty i programy

Współpraca

Przewiń do góry