Zapraszamy do udziału w rekrutacji na szkolenia w ramach projektu „Opracowanie rozwiązań zapewniających dostęp do wysokiej jakości zindywidualizowanego i spersonalizowanego doradztwa metodycznego”
Ośrodek Rozwoju Edukacji zaprasza doradców metodycznych oraz nauczycieli konsultantów z publicznych placówek doskonalenia nauczycieli do udziału w ogólnopolskim projekcie, którego celem jest wdrożenie nowych standardów pracy doradców metodycznych.
Projekt realizuje działania na rzecz rozwoju systemowego wsparcia nauczycieli. To doskonała okazja do rozwoju zawodowego, zdobycia konkretnych kompetencji i narzędzi oraz przygotowania do roli lidera zmiany we własnej placówce i swoim środowisku oświatowym.
Głównym celem projektu jest wdrożenie nowego standardu pracy doradców metodycznych, zwłaszcza w zakresie indywidualizacji i personalizacji wsparcia nauczycieli. Program szkoleń koncentruje się na wykorzystaniu metod coachingu, tutoringu i mentoringu w praktyce doradczej. Uczestnicy zdobędą wiedzę i umiejętności m.in. z zakresu pracy z dorosłymi, budowania relacji wspierających, prowadzenia procesów rozwojowych oraz stosowania narzędzi wspierających rozwój zawodowy nauczycieli.
Wdrażanie standardu pracy doradców metodycznych będzie realizowane w modelu kaskadowym. W pierwszej kolejności wsparciem (cykl szkoleń, konsultacje, sieci współpracy i samokształcenia) zostaną objęci doradcy metodyczni i nauczyciele konsultanci. Następnie przeszkoleni uczestnicy projektu obejmą wsparciem nauczycieli i rady pedagogiczne.
Oferta dla doradców metodycznych/nauczycieli konsultantów w ramach projektu
- Indywidualne podejście do rozwoju zawodowego każdego uczestnika.
- Kompleksowe szkolenia stacjonarne i online dotyczące nowych standardów pracy doradcy metodycznego.
- Materiały szkoleniowe i wsparcie merytoryczne oparte na analizie realnych potrzeb.
- Udział w sieciach współpracy i samokształcenia.
- Konsultacje indywidualne i grupowe, prowadzone online.
- Możliwość wdrożenia zdobytej wiedzy w praktyce – prowadzenie procesów doradczych i szkoleń dla rad pedagogicznych.
- Certyfikat ukończenia pełnej ścieżki wsparcia.
Zaangażowanie uczestnika projektu
- Trzy zjazdy stacjonarne (do wyboru jeden z 6 zestawów terminów).
- Trzy spotkania online (terminy ustalane z trenerem i uczestnikami grupy).
- Sieci współpracy i samokształcenia – minimum 30 godzin online w ciągu 6miesięcy (terminy ustalane z moderatorem i uczestnikami sieci).
- Konsultacje indywidualne i grupowe – łącznie ok. 5 godzin online w ciągu 7 miesięcy (terminy ustalane z prowadzącym).
- Przeprowadzenie co najmniej 4 procesów doradczych dla nauczycieli.
- Przeprowadzenie cyklu szkoleń dla rady pedagogicznej.
- Raportowanie działań wdrożeniowych na potrzeby monitoringu projektu.
Warunki uczestnictwa
- Bycie doradcą metodycznym lub nauczycielem konsultantem zatrudnionym w publicznej placówce doskonalenia nauczycieli.
- Zgoda dyrektora placówki doskonalenia nauczycieli na udział pracownika w projekcie.
- Zaangażowanie w działania projektu i wdrożenie zdobytej wiedzy.
Terminy naboru i rekrutacji
- 5.06.2025 – rozpoczęcie naboru: przyjmowanie zgłoszeń online za pomocą elektronicznego formularza rejestracji; do zgłoszenia należy dołączyć zgodę dyrektora placówki doskonalenia nauczycieli na udział w projekcie (wzór: załącznik nr 6 do Regulaminu)
- 3.07.2025 – zakończenie naboru i rozpoczęcie weryfikacji zgłoszonych kandydatów
- 4.08.2025 – zakończenie weryfikacji formularzy rekrutacyjnych i załączników przesłanych przez kandydatów, uzupełnianie ewentualnych braków
- 5.08.2025 – ogłoszenie wstępnej listy uczestników projektu
- 8.08.2025 – przekazanie kandydatom informacji dotyczącej wyników rekrutacji; zakwalifikowani uczestnicy otrzymają link, aby uzupełnić formularz uczestnika projektu i potwierdzić swój udział
- 12.09.2025 – ogłoszenie ostatecznej listy uczestników projektu
- 3.10.2025–30.09.2026 – udział w projekcie zgodnie z harmonogramem dla grupy, zaangażowanie uczestnika projektu
Elektroniczny formularz rekrutacji
Więcej szczegółów o rekrutacji
Dodatkowe informacje o projekcie
Raport z badań Diagnoza aktualnego stanu doradztwa metodycznego w Polsce