W imieniu Opolskiego Kuratora Oświaty oraz Dyrektora Opolskiego Centrum Edukacji w Opolu dziękujemy za Państwa liczny udział w konferencji: „Sztuka obserwacji zajęć”, która odbyła się 25 lutego 2025 r. w Opolskim Centrum Edukacji.
Olbrzymią satysfakcją było obserwowanie Państwa zainteresowania przedstawionymi przez prelegentów tematami, którzy ze szczególną starannością przedstawiali zagadnienia związane ze sztuką obserwacji zajęć z perspektywy prawa oświatowego w ramach prowadzonego nadzoru pedagogicznego zewnętrznego oraz wewnętrznego w kontekście roli wspierającej nauczyciela w jego samorozwoju.
Za wkład merytoryczny i profesjonalizm dziękujemy naszym prelegentom: Pani Olimpii Matys – starszego wizytatora Wydziału Nadzoru Pedagogicznego Opolskiego Kuratorium Oświaty, Pani Krystynie Marii Dąbek – nauczyciela konsultanta Pracowni Dydaktyki Kształcenia Ogólnego i Technologii Informacyjnej RCRE OCE Opole,
Pani Renacie Laskowskiej – kierownika Pracowni Zarządzania i Wsparcia Psychologiczno-Pedagogicznego RCRE OCE Opole.
Dziękujemy Pani Joannie Rażniewskiej Opolskiej Kurator Oświaty oraz Panu Ireneuszowi Podolak dyrektorowi Opolskiego Centrum Edukacji za uroczyste otwarcie ww. konferencji.
Panu Markowi Leśniakowi Opolskiemu Wicekuratorowi Oświaty za podsumowanie całego przedsięwzięcia
i refleksyjnego spojrzenia na poruszaną tematykę.
Przekazujemy również słowa szacunku i wdzięczności do wszystkich Osób, które przyczyniły się do zorganizowania tego wydarzenia.
Państwa informacje zwrotne wskazują na potrzebę kontynuacji naszych spotkań w ramach współpracy organu nadzorującego z dyrektorami przedszkoli, szkół i placówek oświatowych w celu ciągłego podnoszenia jakości naszych placówek. Dziękujemy Państwu za przekazane informacje zwrotne o tym wydarzeniu:
- Usystematyzowałam wiedzę na temat przepisów prawnych związanych z obserwacją zajęć.
- Pozwoliło mi spojrzeć na omawiane kwestie z innej pespektywy.
- Takie spotkania pozwalają na pochylenie się nad problemem obserwacji i pokazują, jak to robić dobrze.
- Poruszają ważkie tematy.
- Uporządkowałam swoją wiedzę na temat obserwacji zajęć.
- Były bardzo usystematyzowane.
- Usystematyzowane informacje – w teorii, ciekawa forma przekazu, atmosfera, przygotowanie prowadzących.
- Były praktyczne, przygotowanie profesjonalnie.
- Bardzo merytoryczne treściowe szkolenie.
- Kompendium wiedzy profesjonalnie przekazane.
- Były przydatne w praktyce, profesjonalnie przeprowadzone przez kompetentne prowadzące.
- Zdobyłam ogromną dawkę wiedzy.
- Poruszany był trudny temat obserwacji zajęć przez dyrektora.
- Pogłębiało wiedzę.
- Miały charakter wspierający, ukazujący współpracę kuratorium z jednostkami oświatowymi.
- Zajęcia bardzo przydatne przede wszystkim dla młodego dyrektora.
- Konkretne, merytoryczne, dużo informacji.
- Porządkują wiedzę, wskazują konkretne elementy, które powinny wystąpić przy obserwacji.
- Uzyskałam wiele praktycznych wskazówek.
- Celowe, konkretne.
- W pigułce zebrano i zaprezentowano istotne treści.
- Konkretnie przedstawione informacje, liczne przykłady.
- Systematyzuje trudny temat.
- Informacje zdobyte na nich pomagają mi jeszcze lepiej prowadzić obserwację i nadzór.
- Prowadzący wykazali się wysokim poziomem kompetencji, wartościowa tematyka, przyjazna atmosfera.
Do zobaczenia na kolejnym spotkaniu!