Regionalne Centrum Rozwoju Edukacji i firma Cortland zapraszają do udziału w konferencji „Jak w pełni wykorzystać potencjał nowych technologii w szkole?”
W programie:
- Dariusz Stachecki – Nauczyciel informatyki i wicedyrektor Gimnazjum im. F. Szołdrskiego w Nowym Tomyślu
- Krzysztof Grabowski – kim jesteśmy?, czym się zajmujemy?
Po konferencjach odbędą się warsztaty (do wyboru):
- LOFI Robot – to prosty i łatwo dostępny system do konstruowania robotów oparty o narzędzia OPEN SOURCE, takie jak ARDUINO i SCRATCH
- Wonder Dash&Dot – to roboty przeznaczone dla dzieci już od 5. roku życia, które uczą poprzez zabawę. Dziecko bawiące się robotami jest wprowadzane w świat programowania za pomocą intuicyjnych, graficznych aplikacji służących do kontroli robotów.
Konferencje odbędą się w godzinach 10:00-10:30 oraz 12:30-13:00, 5 maja 2016 r., w siedzibie Regionalnego Centrum Rozwoju Edukacji w Opolu, przy ul. Głogowskiej 27.
Warsztaty rozpoczną się bezpośrednio po konferencji.
Udział w konferencji i warsztatach jest bezpłatny.
Zapisy na miejscu.
Szczegółowe informacje na temat robotów Wonder Dash&Dot znajdują się na stronie:
http://www.cortland.pl/wonder-zestaw-robotow.html
W prezentacji zostanie omówione mobilne środowisko kształcenia na przykładzie Gimnazjum im. Feliksa Szołdrskiego w Nowym Tomyślu, które już ponad 5 lat prowadzi projekt „iPad w edukacji“. Prowadzący, Dariusz Stachecki pokaże Państwu, jakie warunki trzeba spełnić, aby z powodzeniem wdrożyć technologię w szkole jako rzeczywisty komponent procesu kształcenia. Omówi w jaki sposób nauczyciele pracują z iPadami, w jakich modelach, jakie metody pracy stosują na lekcjach różnych przedmiotów od matematyki, przez biologię, historię do języków obcych. Podkreśli rolę iPada i jego środowiska edukacyjnego, które pomaga w pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych oraz jak nowe technologie sprawiają, że edukacja staje się fantastyczną przygodą. Zademonstruje też na żywo, że iPad to nie tylko narzędzie do odtwarzania i wytwarzania treści, ale w ręku każdego ucznia i nauczyciela potrafi zmienić się w filmowy stół montażowy, wizualizer czy tablicę interaktywną.
Zaprezentuje także, w jaki sposób uczą kodowania i programują roboty.