Dzisiaj odbywa się pierwsze, inauguracyjne spotkanie projektu realizowanego w ramach Erasmus + European Visions – operational Keystones for Education (Europejskie wizje edukacyjne – między koncepcją a praktyką) – w skrócie EVOKE.
Celem projektu jest rozwijanie holistycznego podejścia oraz nowych metod nauczania, uczenia się poprzez opracowanie wspólnej koncepcji „Edukacja 2030”, organizacja pilotażowych warsztatów w poszczególnych krajach partnerskich w zakresie edukacji włączającej i radzenia sobie z różnorodnością, edukacji na rzecz kultury demokratycznej, interdyscyplinarnego nauczania i uczenia się, rozwijania myślenia systemowego; testowanie nowych rozwiązań w szkołach, opracowanie inspirujących przykładów do wykorzystania w praktyce; a także organizacja spotkań na szczeblu lokalnym, regionalnym i międzynarodowym promujących wypracowane praktyki oraz otwierających dyskusję na temat edukacji z udziałem przedstawicieli całego środowiska oświatowego. W projekcie weźmie udział po 2 nauczycieli z każdej instytucji partnerskiej oraz po 2 nauczycieli z każdej szkoły. Łącznie 24 osoby. Liderem projektu jest Instytut Pedagogiczny w Nadrenii Palatynacie, a partnerami są:
- Opolskie Centrum Edukacji Opole, Polska
- Regionalny ośrodek doskonalenia nauczycieli w Hiszpanii, Valladolid
- Uniwersytet Jyvaskula w Finlandii
- Dom Europejski w Chorwacji, Vukovar
- Dom Europejski w Burgundii i Franche Comte, Francja
- 6 szkół (po jednej z każdego kraju)