Program II ogólnopolskiej konferencji problemowo-metodycznej z cyklu:
„Pozwólmy dzieciom myśleć”
Temat: „Logiczne myślenie w służbie (nie tylko) matematyki”
22 kwietnia 2021 r.
09.20 – 09.40 – Otwarcie konferencji przez Pana Andrzeja Bułę, Marszałka Województwa Opolskiego, Panią Monikę Jurek, Dyrektora Departamentu Edukacji i Rynku Pracy UMWO, Pana Lesława Tomczaka, Dyrektora RZPWE w Opolu, wystąpienie Opolskiego Kuratora Oświaty – Pana Michała Sieka
09.40-09.50 – Kiedy stres niszczy pamięć – rozważania nad procesem uczenia się, Hanna Franczak, Wicedyrektor Regionalnego Zespołu Placówek Wsparcia Edukacji w Opolu
Część plenarna | |||||
09.50-10.35 | Wieloparadygmatyczność we wczesnej edukacji dziecka istotą refleksji nad nauczaniem uczenia się, prof. Jolanta Karbowniczek, Akademia Ignatianum, Wydział Pedagogiczny, Instytut Nauk o Wychowaniu, Katedra Dydaktyki i Wczesnej Edukacji Dziecka | ||||
10.35-11.20 | Edukacja matematyczna dzieci w procesie odtwarzania czy odkrywania? prof. Małgorzata Żytko, Uniwersytet Warszawski, Zakład Wczesnej Edukacji i Kształcenia Nauczycieli Wydziału Pedagogicznego | ||||
Przerwa | |||||
11.30-12.00 | Kształtowanie i rozwijanie umiejętności matematyzacji na etapie wczesnoszkolnym, dr Renata Reclik, Uniwersytet Opolski, Instytut Nauk Pedagogicznych Wydział Nauk Społecznych | ||||
12.00-12.30 | Warto niekonwencjonalnie – kształtowanie postaw proinnowacyjnych współczesnego pokolenia dzieci, Teresa Kosiarek, Akademia Twórczego Nauczyciela w Otwocku | ||||
12.30-13.00 | Jak na co dzień rozwijać umiejętności twórczego i logicznego myślenia u dzieci?
Beata Ordakowska, Prywatna Szkoła Podstawowa nr 98 DIDASKO w Warszawie |
||||
Przerwa | |||||
13.10-13.25 | Masz pytanie, słucham? Logiczne myślenie z różnych perspektyw, dyskusja interaktywna | ||||
Przerwa | |||||
I Część warsztatowa 13.35-14.20 | |||||
Pokój 1 | Pokój 2 | Pokój 3 | Pokój 4 | ||
Marzena Kędra
Jak sprawić, aby dziecko chciało się nauczyć. |
Teresa Kosiarek
Współczesna edukacja (po)za schematami – strategie w przełamywaniu blokad w myśleniu, działaniu i poszukiwaniu rozwiązań przez dzieci |
Alicja Jadach
Matematyka do góry nogami. Jak zmotywować i zaangażować uczniów w proces uczenia się matematyki |
Krystyna Dąbek
Przystanek matematyka. |
||
II Część warsztatowa 14.30-15.15 | |||||
Marzena Kędra
Jak sprawić, aby dziecko chciało się nauczyć. |
Teresa Kosiarek
Współczesna edukacja (po)za schematami – strategie w przełamywaniu blokad w myśleniu, działaniu i poszukiwaniu rozwiązań przez dzieci |
Alicja Jadach
Matematyka do góry nogami. Jak zmotywować i zaangażować uczniów w proces uczenia się matematyki |
Krystyna Dąbek
Przystanek matematyka. |
||
Przerwa | |||||
15.30-16.00 | Matematyka bez lęku- perspektywa psychopedagogiczna -prof. Urszula Oszwa, Katedra Dydaktyki Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie | ||||
16.00- 16.15 | Podsumowanie konferencji, Anna Patelska – Górna, kierownik Pracowni Dydaktyki Kształcenia Ogólnego i Technologii Informatycznych w RZPWE w Opolu |
Informacje o prelegentach:
https://drive.google.com/file/d/1ouwFJSZz4KYCQcNm61qI5P7P-cdwpi4l/view?usp=sharing
Koszt: 120 zł
Link do karty zgłoszenia:
https://kursy.rcre.opolskie.pl/rejestracja/2347
Osoba do kontaktu: Krystyna Maria Dąbek, kdabek@rcre.opolskie.pl
Zapraszamy 🙂