Biuro Rzecznika Praw Obywatelskich razem z ekspertami i ekspertkami (także ZNP) przygotowało praktyczny poradnik dla nauczycieli i dyrektorów „Jak bezpiecznie prowadzić lekcje online?”. Powstał on, by pomóc nauczycielom i wskazać im praktyczne narzędzia pomocne w przeprowadzeniu lekcji z uczniami.
Ten poradnik powstał, by pomóc, by wskazać praktyczne narzędzia pomocne w przeprowadzeniu lekcji z uczniami. Eksperci i ekspertki w zakresie edukacji (związani m.in. z Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę, portalem lekcjewsieci.pl, Związkiem Nauczycielstwa Polskiego, Fundacją Przestrzeń dla Edukacji, Stowarzyszeniem Cyfrowy Dialog, Fundacją Centrum Cyfrowe, Uniwersytetem Warszawskim) przy wsparciu RPO przygotowali poradnik dla kadry szkolnej, który mamy nadzieję, podpowie jak bezpiecznie prowadzić lekcje online, z jakich narzędzi korzystać, jak rozmawiać
z uczniami – “cyfrowymi tubylcami” – o zasadach w wirtualnej klasie. Publikacja zawiera także wskazówki
dla dyrektorów, jak wdrożyć systemy zdalnego nauczania w szkole.
W poradniku znajdziemy:
- zasady, które warto ustalić z uczniami przed lekcją online;
- narzędzia online i zasady korzystania z nich tak, by zapewnić bezpieczeństwo;
- wskazówki, co zrobić w sprawie naruszenia zasad prowadzenia lekcji;
- prawo nauczycieli prowadzących lekcje online, dotyczących ochrony danych osobowych, wizerunku, dobrego imienia; wsparcia dla dyrektorów szkół przy organizowaniu systemu nauczania online.
„Jak bezpiecznie prowadzić lekcje online?” poradnik dla nauczycieli i dyrektorów (tutaj)
Zapraszamy do lektury.