Serdecznie zapraszamy zainteresowanych nauczycieli do udziału w międzynarodowym seminarium.
Termin: 2-8 października 2015
Miejsce: Regionalne Centrum Rozwoju Edukacji w Opolu, OS w Niwkach
Celem seminarium jest:
- poszerzenie polsko-niemieckiej współpracy oraz wymiany pomiędzy nauczycielami
- pogłębienie wiedzy na temat świadomości społeczno-kulturalnej obu regionów i ich dziedzictwa kulturowego,
- współpracy i nauki w środowisku międzykulturowym,
- rozwój umiejętności korzystania z mediów,
- planowanie, realizacja i dokumentowanie zadań zorientowanych na nauczanie poprzez działanie.
Seminarium podzielone jest na dwie części:
- Seminarium w Opolu
- Seminarium w Nadrenii-Palatynacie (prawdopodobny termin 4-7.05.2016)
Seminarium jest skierowane dla nauczycieli wszystkich typów szkół i przedmiotów, którzy chcieliby pogłębić swoją wiedzę na temat zastosowania fotografii cyfrowej w celach dydaktycznych.
Uczestnicy muszą dysponować własnym sprzętem fotograficznym oraz kartą pamięci min. 5MB. Wskazana jest podstawowa znajomość obsługi własnego aparatu fotograficznego.
W programie przewidziano:
- warsztaty z zakresu podstawowych technik fotografowania oraz obróbki cyfrowej zdjęć
- wycieczki z przewodnikiem do typowych dla regionu opolskiego miejsc pamięci, świadczących o powiązaniach historycznych oraz kulturowych Polaków, Ślązaków i Niemców i utrwalenie ich w formie cyfrowej fotografii
- wystawę fotograficzną zwieńczającą plener
- wyżywienie i zakwaterowanie uczestników w Ośrodku Szkoleniowym w Niwkach
Udział w seminarium jest bezpłatny. Przewidziano jedynie opłatę za materiały w wysokości 50 zł, które należy wpłacić na konto:
Bank Millennium S.A. O/Opole 431160 2202 0000 0002 1633 5541
Z dopiskiem: Opolszczyzna – tyglem wielokulturowości. Polsko-niemiecki plener fotograficzny, nr 6/sem/15
Zainteresowanych nauczycieli prosimy o wypełnienie karty zgłoszenia do dnia 27. 09. 2015
Kontakt: apatelska@rcre.opolskie.pl tel. 77 404 75 80 lub 881 785 278
Każdy może pstrykać. Także automat. Ale nie każdy umie obserwować. Fotografia jest o tyle sztuką, o ile posługuje się nią sztuka obserwacji. Obserwowanie to elementarny proces tworzenia poetyckiego. Także rzeczywistość trzeba kształtować, jeśli chce się ją zmusić do mówienia. F. Dürrenmatt