Opolskie projekty – pytania i odpowiedzi

Konta Opolskiej eSzkoły w pytaniach i odpowiedziach…

  • Dotarła do mnia wiadomość odnośnie odzyskiwania dostępu do konta, jednak nie zgadza się adres email i jest inna placówka wskazana, czy tak ma być ?
    • Może się zdarzyć iż wiadomość jest kierowana na podobny adres, chociaż nie identyczny, niektórzy dostawcy kont obsługują kilka domen i mając np. adres xyz@o2.pl, wiadomości wysłane na xyz@tlen.pl też zostaną dostarczone na tą samą skrzynkę. Można więc posługiwać się tymi adresami zamiennie.
    • Jednostka macierzysta w wiadomości odzyskiwania dostępu wskazuje na placówkę w której konto dla Państwa zostało zarejestrowane po raz pierwszy. Mogło to być np. w przypadku podania danych przy okazji prośby o dostęp do dziennika elektronicznego dziecka.
  • Mam już konto jako rodzic w ramach Opolskiej eSzkoły. Czy będę mieć dwa konta?
    • W ramach systemu Opolskiej eSzkoły użytkownik ma jedno konto w ramach całego systemu i wszystkich placówek z którymi jest powiązany.
      W każdej placówce może jednak mieć przypisane inne uprawnienia, dlatego też może być jednocześnie nauczycielem w placówce A oraz rodzicem uczennicy/ucznia w placówce B.
    • W ramach systemu mogą mieć Państwo przypisany tylko jeden adres email prywatny, na który wysyłane są wiadomości z powiadomieniami oraz wiadomości odzyskiwania dostępu do konta.
  • Moje imię bądź nazwisko jest przekłamane po zalogowaniu się do usługi. Co mam zrobić?
    • Prosimy o zgłoszenie sytuacji poprzez formularz.
      Nasz administrator sprawdzi przyczynę przekłamania oraz źródło pochodzenia błędnej informacji.
      W przypadku gdy źródłem są dane z jednej z placówek projektu, np. dane z dziennika elektronicznego, niezbędny będzie kontakt z właściwą placówką w celu skorygowania błędnej informacji.
      Aktualizacja danych w systemie może potrwać do 24h od czasu wprowadzenia zmiany przez administratora.
  • Jestem nauczycielem, jednak w programie Teams nie mam dostępnej opcji zakładania grup.
    • Obecnie nie ma jeszcze możliwości zakładania grup dla części z nauczycieli. Prosimy o monitorowanie stanu w programie.
    • Obecnie nie mamy jeszcze kompletu danych o uczniach, dlatego też nie możemy założyć im kont oraz nie ma możliwości przypisania uczniów do grup.
  • Jak pobrać oprogramowanie z poziomu konta @eszkola.opolskie.pl i jak dokonać aktywacji oprogramowania?
    • Każdy nauczyciel oraz uczeń w ramach Opolskiej eSzkoły może pobrać oprogramowanie Office 365 na swój komputer / telefon / tablet.
    • Instrukcje pobierania oprogramowania oraz aktywacji opisana została na stronie KB RZPWE Baza WIedzy.
  • Czy jeśli mam już oprogramowanie Office 2016/2019 na swoim komputerze, to muszę dokonać odinstalowania aplikacji by zainstalować Office 365 ProPlus?
    • Jeśli na Państwa komputerze jest Państwa oprogramowanie Office, nie ma potrzeby zmiany oprogramowania na urządzeniu.
    • Jeśli jednak zamierzacie Państwo przejść na oprogramowanie Office w najnowszej wersji, należy odinstalować dotychczasową wersję z urządzenia, wykonać restart systemu i zainstalować wersję Office 365 z Państwa konta w ramach Opolskiej eSzkoły (https://portal.office.com – logowanie adresem login@eszkola.opolskie.pl)
  • Czy jeśli szkoła ma własną instalację (tzw. tenant) Office 365,  którym już się znajdują założone grupy i klasy Teams, to musimy dokonać konfiguracji grup na Teams w ramach Opolskiej eSzkoły?
    • W takiej sytuacji polecamy korzystać z Państwa instalacji (tenant), ponieważ jako Szkoła posiadacie tam Państwo pełną kontrolę administracyjną nad usługą i zapewne posiadacie już skonfigurowane właściwe grupy i klasy.
      Natomiast oprogramowanie należy pobrać z poziomu konta @eszkola.opolskie.pl i w ramach tego konta dokonać aktywacji oprogramowania.
      Prosimy o zgłoszenie iż Państwa szkoła posiada własną instalację Office / Teams – zgłoszenie prosimy dokonać poprzez formularz.
  • Maile przychodzą na adresy podane w eszkole kilka lat temu – część adresów jest już nieużywana więc maile nie dochodzą
    • Jeżeli istnieje potrzeba zmiany adresu e-mail przy koncie eszkołowym > prosimy o podanie loginu i właściwego adresu e-mail > dane zostaną poprawione
  • Czy nie łatwiej i szybciej byłoby importowanie kont z plików CSV, które do was przesłałem – kompletna baza nauczycieli, uczniów, klas i aktualne dane.
    • importy CSV z dzienników nie zawierają wszystkich niezbędnych danych – nie jest możliwe wczytanie ich wprost do systemu eszkoły
  • Gdzie znajdę klucze/nośniki do instalacji Office 365 ?
    • W tym modelu licencjonowania nie ma kluczy. Licencje są przypisane na zasadzie subskrypcji do konta użytkownika. Użytkownik po zalogowaniu się na stronie https://portal.office.com może przeprowadzić instalację office365 bezpośrednio ze strony na max. 5 używanych przez siebie urządzeniach.
    • Licencja jest powiązana z kontem użytkownika, dlatego na każdym urządzeniu na którym użytkownik zainstaluje oprogramowanie będzie dostęp do danych użytkownika przechowywanych w ramach konta. Dlatego należy pamiętać aby urządzenia odpowiednio zabezpieczyć hasłem bądź innym mechanizmem gwarantującym bezpieczeństwo dostępu do danych.
  • Czy możemy przenieść licencję z konta Opolskiej eSzkoły na inne konto Office 365, np. na konto w ramach szkolnej instalacji Office 365?
    • Model licencjonowania nie pozwala na przenoszenie licencji poza system kont Opolskiej eSzkoły.
      Użytkownik który utracił związek z placówką edukacyjną traci prawo do licencji edukacyjnej
  • Jak zorganizować spotkanie w Teams dla osób nie posiadających kont (rodzice, dzieci klas 1-3 itp)?

 

Jeśli nadal występują trudności, skorzystaj z strony https://dziennik.eszkola.opolskie.pl/

Kontakty: (prosimy o kontakt poprzez adres email)