Nowe konto w systemie Opolskiej eSzkoły

Dzień dobry,

W związku z realizacją projektów „Opolskie dla Liceum – zdalne nauczanie zbliża” oraz „Opolskie Szkolnictwo Zawodowe dla Rynku Pracy”, działań statutowych oraz innych projektów mających na celu upowszechnianie dostępu do nowoczesnych usług teleinformatycznych, a także z uwagi na sytuację epidemiczną COVID-19 i przejściem szkół w tryb nauczania hybrydowego lub zdalnego przygotowaliśmy w ramach platformy „Opolskiej eSzkoły” możliwość pracy online z uczniami dla nauczycieli województwa opolskiego z wykorzystaniem Microsoft Teams.

  • Wiadomości z systemu Opolskiej eSzkoły są wysłane na adres email który należy podać w procesie odzyskiwania dostępu do konta.
    Jeśli Twoje konto zostało założone w Opolskiej eSzkole wcześniej, np. jako rodzica, prywatny adres email nie został zmodyfikowany.
  • Sugerujemy aby w ramach kont Opolskiej eSzkoły jako prywatny adres email do odzyskiwania dostępu do konta podawać adres prywatny a nie służbowy/szkolny.
  • Sugerujemy używanie konta prywatnego, ponieważ konto w Opolskiej eSzkole jest przypisane do osoby, a nie do placówki w której obecnie osoba pracuje.
    Korzystanie z adresu służbowego jako adresu do odzyskiwania dostępu do konta w Opolskiej eSzkole, może być niemożliwe w przypadku zakończenia pracy z jednostką w której podano adres email użytkownika. Przypisanie kilku adresów email z kontem w Opolskiej eSzkole, w przypadku pracy w kilku jednostkach, jest technicznie niemożliwe, jednak jest także niepotrzebne – użycie adresu prywatnego rozwiązuje tą trudność.

Aby pracować na platformie Teams należy wykonać kilka kroków opisanych poniżej.
Jeśli w Państwa szkole używacie narzędzi Teams spoza systemu Opolskiej eSzkoły, sugerujemy aby poniższe kroki wykonać z przeglądarce uruchomionej w trybie “InPrivate” bądź “Incognito” – instrukcja uruchomienia przeglądarki w tym trybie.

  1. Odzyskać dostęp do konta poprzez stronę https://dziennik.eszkola.opolskie.pl
    instrukcja odzyskiwania dostępu znajduje się po prawej stronie, pod przyciskiem „Odzyskaj dostęp do konta” – instrukcja
  2. Wykonać aktywację konta pocztowego w ramach Opolskiej eSzkoły – instrukcja
  3. Dokonać instalacji oprogramowania Teams (narzędzie do prowadzania spotkań/zajęć przez Internet) na komputerze – instrukcja
  4. Wykonać próbne połączenie z innym nauczycielem w programie Teams – instrukcja
  5. Polecamy Państwu poradnik użytkownika programu Teams

UWAGA: W przypadku używania narzędzia Teams, należy pamiętać iż w przypadku Firefox brak jest obsługi mikrofonu. Sugerujemy korzystać z innej przeglądarki (Chrome, Edge).

Polecam Państwu monitorowanie stron:

http://kb.rzpwe.opolskie.pl/knowledgebase_category/opolskie-projekty-nauczyciel/ gdzie pojawiają się kolejne instrukcje pomocne w pracy nauczyciela,

https://rcre.opolskie.pl/2020/10/10/opolskie-projekty-pytania-i-odpowiedzi/– pytania i odpowiedzi na najczęstsze pytania,

http://kb.rzpwe.opolskie.pl/ – zestaw różnych porad z zakresu stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnej,

https://rcre.opolskie.pl/category/ekuferek/ – zestaw porad i narzędzi dla nauczycieli

 

Proponujemy przed rozpoczęciem pracy z uczniami wykonanie testu czy wszystko działa (kamera, mikrofon, głośnik lub słuchawki), w tym celu należy zaplanować pierwsze spotkanie z innym nauczycielem szkoły i przetestować pracę programu Teams.
UWAGA: Z przyczyn technicznych, brak danych uczniów, w chwili obecnej w systemie nie ma kont Państwa uczniów, stąd polecamy organizowanie w Teams spotkań otwartych i udostępnianie linka do spotkania.

W razie trudności prosimy o wysłanie zgłoszenia poprzez stronę https://pomoc.rcre.opolskie.pl/eszkola/zgloszenie
Z przyczny technicznych nie jesteśmy w stanie się z Państwem komunikować telefonicznie.